Острозький районний методичний кабінет
25 жовтня 1968 року при відділі освіти створено методичний кабінет - центр науково-методичного забезпечення закладів освіти та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. Завідуючими методичним кабінетом були:
- Лазарчук Василь Дмитрович – 1968 – 1969 р.р.
- Федченко Олег (вч. математики) – 1969 – 1970 р.р.
- Когутяк Іван Васильович (вч. математики) – 1970 – 1976 р.р.
- Василюк Софія Іванівна (вч. укр. мови) – 1976 – 1989 р.р.
- Швець Галина Яківна (вч. поч. класів) – 1989 – 1993 р.р.
- Мартинович Ніна Іллівна – (вч. хімії, біології) – 1993 – 2001 р.р.
- Тимощук Марія Василівна – (вч. рос. мови) – 2001 – 2004 р.р.
- Денисенко Наталія Володимирівна (вч. хімії) – 2004 – 2005 р.р.
- Лисенко Ольга Георгівна (вч. тр. навчання) – 2005 – 2017 р.р.
- Кузьменко (Денисенко) Наталія Володимирівна (вч. хімії) 2017 - по сьогоднішній день.
Люди, які працювали у ці роки на посаді методистів та завідувачами районного методичного кабінету були висококваліфікованими педагогами і забезпечували методичний супровід педагогічним працівникам району. Рідко отримували вони нагороди і педагогічні відзнаки, хоч у переважній більшості були висококласними спеціалістами і відданими своїй справі людьми.
Нова концепція системи освіти України передбачає нові підходи до організації методичної роботи. Вона сьогодні все більше ґрунтується на досягненнях науки, конкретному аналізі діяльності вчителів та спрямована на підвищення їх професійної майстерності, а також розвитку творчого потенціалу педагогічного колективу школи,досягнення оптимальних результатів освіти, виховання і розвитку майбутнього громадянина України.
Тому діапазон діяльності методичного кабінету постійно зростає.
З 2005 року завідує районного методичного кабінету відділу освіти Острозької районної державної адміністрації Лисенко Ольга Георгіївна. Вона здійснює загальне керівництво методичною роботою з педагогічними кадрами району, забезпечує перспективне та поточне планування роботи райметодкабінету, організовує методичну роботи з директорами та заступниками директорів з навчально-виховної роботи, організовує роботу ради методичного кабінету.
Діяльність методичного кабінету здійснюється на основі Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту », «Положення про районний методичний кабінет». Згідно цим Положенням працює наш районний методичний кабінет, і тому дещо переформатовано основні напрями діяльності методкабінету. Зокрема він:
- здійснює науково-методичне забезпечення системи дошкільної та загальної середньої освіти;
- трансформує наукові ідеї в педагогічну практику, здійснює науково-методичну підтримку інноваційної діяльності в освітній галузі; здійснює інформаційно-методичний супровід навчальних закладів і педагогічних працівників:
- здійснює консультування педагогічних працівників із проблем сучасного розвитку освіти, організації навчально-виховного процесу, досягнень психолого-педагогічних наук.
Сьогодні методичний супровід навчальних предметів здійснює команда висококваліфікованих методистів:
Хай не возвеличує мене подяка
І не розчаровує невдячність тих, кого вчила
методист з дошкільного виховання
Сьогодні в районі функціонує 9 дошкільних навчальних закладів та 13 дошкільних підрозділів у складі навчально – виховних комплексів, які відвідують 748 дошкільнят, з яких 120 – ясельного віку, 607 – дошкільного віку, у тому числі - 229 п’ятирічного віку. Охоплення дітей п’ятирічного віку дошкільними закладами становить 72 %, дошкільною освітою (різними формами) – 98 %.
В дошкільних закладах працює 190 працівників, з яких 91- педагогічний.
З вищою освітою: 41 чол. (48 %), середньою-спеціальною – 44 чол. (52 %), навчається заочно 7 педагогів. Якісний склад педагогів є наступним :
з вищою кваліфікаційною категорією – 8 чол., з першою – 4 чол.; з другою кваліфікаційною категорією 2 чол.; спеціалістів – 71 чол.; мають звання «вихователь-методист» - 3 чол.
Даруй себе дітям! Будь терплячим вчеканні дива
і будь готовим до зустрічі з ним в дитинстві!”
Ш. Амонашвілі
відповідає за організацію методичної роботи з вчителями початкових класів, проводить роботу щодо організації та проведення зовнішнього незалежного оцінювання, моніторингових досліджень в начальних закладах району
В районі працює 90 вчителів початкових класів, з них – 28 з вищою категорією, 20 з І категорією, 21 з ІІ категорією, 21 спеціалісти, 9 «старший вчитель»., вчитель методист-1
Головним завданням початкової ланки є забезпечення умов для інтелектуального, соціального, морального, фізичного розвитку і саморозвитку кожного учня. Саме на розвиток творчих здібностей школярів, підтримку творчо працюючого вчителя спрямована вся методична робота.
Досягнувши кінця того, що потрібно знати, ти опинишся на початку того, що потрібно відчувати
Д. Джербан
відповідає за організацію методичної роботи з вчителями фізики та астрономії, інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій, захисту Вітчизни, фізичної культури, основ медичних знань, проводить роботу щодо інформатизації та комп’ютеризації навчально-виховного процесу
На першому місці діяльності методиста стоїть спонукання освітян до творчості на демократичній, гуманістичній основі. Особливо потрібно це тепер, коли соціально-економічне життя зазнає змін, і система освіти, аби існувати в гармонії з іншими сферами суспільства, повинна перебудовуватися, модернізуватися у відповідності до ринкових законів, мислення і дій. Суттєвою основою соціальної ролі методиста є його неповторність, несхожість з іншими суб’єктами освіти. Таким чином, без реалізації прямого призначення методиста система освіти зануриться у вузький педагогічний технологізм без наукового аналізу, будь-якого теоретичного та практичного узагальнення.
Перед людиною три шляхи до пізнання: шлях мислення – найблагородніший, шлях наслідування – найлегший і шлях особистого досвіду - найважчий. Конфуцій.
методист з питань впровадження інклюзивної освіти, психологічної служби, світової літератури та іноземних мов
Актуальність деяких професій стає все більшою в умовах зростаючої складності світу та прискорення науково-технічного прогресу. До таких спеціальностей належить і професія психолога. Сьогодні, коли суспільні процеси стають більш динамічними, часто виникають напружені ситуації у взаєминах між людьми, в колективах та родинах. У зв’язку з дефіцитом спілкування підвищилася роль психологічних знань, їхнього прикладного аспекту. Психолог – важлива людина в житті кожного. Він працює з найціннішим – особистістю. Він допомагає , скеровує, підказує, спрямовує на життєву дорогу … Бути психологом означає бути обізнаним у різних сферах життя, бути відкритою, небайдужою людиною. Кожна дитина — це маленький всесвіт, і, правильно дібравши ключик, можна виховати особистість. А найбільшою нагородою для педагога є їх життя, і відчуття того, що ти допоміг становленню ЛЮДИНИ.
Життя таке коротке. Поспішайте творити добро...
О. Довженко
відповідає за організацію методичної роботи з вчителями трудового навчання, креслення, професійного навчання, відповідальний спеціаліст з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки.
Для того, щоб у дитини розвивались творчі здібності, не можна приймати будь-яке рішення за неї і нав’язувати свої думки. Дитина сама повинна обирати собі шлях, учитель може лише спонукання до прийняття того чи іншого рішення. Створення нового творчого продукту багато в чому залежить від особистості творця та сили його внутрішньої мотивації. Цікавим є те, що інтелектуальні здібності – не обов’язкова складова творчих здібностей. Люди, які по своїй суті менш здібні, але цілеспрямовано розв’язують власне, особистісно значуще завдання, виявляються врешті-решт більш продуктивними, ніж більш обдаровані, але менш зацікавлені. З цього приводу А. І. Савенков наводить яскравий приклад: ЕОМ має потужний інтелект, але перед нею неможливо поставити творчі завдання.
Навчаючи – учись,
навчаючись твори,
у процесі творчості – навчай.
відповідає за організацію методичної роботи з вчителями біології, хімії, природознавства, екологія, основ здоров’я, відповідає за роботу з обдарованими учнями.
Визначаючи зміст і форми методичної роботи з учителями природничих дисциплін враховуються вимоги шкільної природничої освіти відповідно до Державного стандарту освітньої галузі «Природознавство». Вся робота щодо підвищення професійної майстерності вчителів будується на основі попереднього аналізу різноманітних даних, проведення діагностичних досліджень, анкетувань, використовуються теоретичні професійні знання у процесі практичної педагогічної та методичної діяльності, можливості комп’ютерної техніки та інших сучасних технічних засобів навчання та навчає цьому педагогічних працівників.
Кращий шлях зробити дітей хорошими
- зробити їх щасливими.
завідувач психолого-медико-педагогічною консультацією
Острозька районна психолого-медико – педагогічна консультація (ПМПК) функціонує на постійно діючій основі та є структурним підрозділом райметодкабінету. Діяльність ПМПК забезпечується консультантами, які мають вищу освіту і за своїм статусом належать до педагогічних працівників. Протягом року консультантами ПМПК проводиться попереднє педагогічне, психологічне, логопедичне вивчення учнів та дошкільників. Районною ПМПК здійснюється робота з сім’ями, які виховують дітей з тяжкими та складними порушеннями психофізичного розвитку. Психолого-медико-педагогічна консультація співпрацює з органами управління освітою, охороною здоров’я, соціального захисту щодо ранньої та подальшої соціальної реабілітації дітей-інвалідів та виявлення дітей з психофізичними вадами.
Нічому не можна навчити. Всьому можна навчитися
Матласевич О.В.
Методист з математики та бібліотечних фондів шкільних підручників
Практика свідчить, що для формування творчої особистості педагога потрібно не менше десяти років. Саме комплекс взаємопов’язаних практичних заходів сприяє формуванню творчого компетентного педагога. А щоб реально допомагати підвищенню педагогічної компетентності, методист має сам поповнювати інформаційну та організаційну базу методичної справи ,постійно самовдосконалюватися.
Методична служба є "серцем” методичної роботи, яка відбиває пульс сучасного життя, педагогічною майстернею, яка спонукає педагогів до творчості, вдосконалення та постійного зростання.