Історична довідка
Мережа дошкільних закладів 1988/89 навчального року складала 24 установи. До її складу входили дитячі садки розташовані у м. Острозі та сільській місцевості Острожчини. Ці заклади фінансувалися: 5 - Острозькою міською радою, 1 – військовою частиною № 67929, 1 - Могилянівським заводом дренажних труб, 17 – колгоспами.
Дошкільні заклади міської та сільської місцевості району були розділені у 1995/96 навчальному році, у зв’язку з набуттям м. Острогом статусу – міста обласного підпорядкування .
Після реформування та ліквідації дитячих садків, відповідно рішення Острозької районної ради від 25.07.1995 № 55 «Про розподіл об’єктів народного господарства району» додатку 3 пункту 8, кількість функціонуючих у сільській місцевості дошкільних установ скоротилася до 10 закладів.
На 01.01.2009 року суспільну дошкільну освіту здійснювало 15 дошкільних установ, з 01.01.2010 – 17, а з 01.01.2011 - 21 дошкільний навчальний заклад та навчально – виховний комплекс. На території району на 01.01.2011 нараховується 2438 дитини віком від 0 до 6 років.
Мережа закладів, які сьогодні займаються суспільним дошкільним вихованням в районі, є наступною ( саном на 04.01.2012):
дошкільних навчальних закладів – 9, дошкільних підрозділів у складі навчально – виховних комплексів – 12, разом - 21.
Заклади розраховані на 630 місць, в них виховується 692 дошкільники. На черзі на влаштування у дошкільні групи району перебуває 341 дитина. Середня вартість харчування однієї дитини в день за звітний рік становила 7 грн. 36 коп., середня вартість утримання однієї дитини в рік по району перебувала в межах 7687 грн. Опікувалися вихованцями в закладах 186 працівників, з яких 86 – педагогічних та 11 медичних.
ОСВІТНІ АСПЕКТИ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ
П'ЯТИРІЧНОГО ВІКУ
Статтею 8 Закону «Про дошкільну освіту»
передбачено, що сім’я зобов’язана
сприяти здобуттю дитиною освіти у
дошкільних та інших навчальних закладах або забезпечувати освіту в сім’ї
відповідно до вимог базового компонента дошкільної освіти.
Тому, освітній процес для дітей
п’ятирічного віку організовується
відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти, як державного
освітнього стандарту.
Освіта у межах Базового компонента здійснюється
за державною Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»,
яка є основною.
Обов’язковість
дошкільної освіти для дітей п’ятирічного віку не означає заміну дошкільної
освіти шкільною, діти не повинні, як першокласники у школі, навчатися читати,
писати і т. п.
Провідною діяльністю у
житті дитини залишається гра,
за допомогою якої у них формуються передумови навчальної діяльності (виконання
правил, вміння стримувати чи корегувати власні бажання, дослухатися до думки
інших, вміння поводитися в колективі тощо ).
Одним із основних завдань педагогічних
колективів, які працюють з дітьми віком від 1,5 до 7 років, є створення розвивального
середовища, що передбачає наявність сприятливого простору для розгортання
дітьми активної, творчої поведінки у
ігровій, пізнавальній, самостійній художній діяльності, спілкуванні з дорослими
і однолітками.
Обов’язковість
такої освіти не вимагає, аби вихованці обов’язково перебувати у дитячому садку
кожного дня та протягом цілого дня.
Батьки мають право
вибирати різні форми здобуття дітьми освіти.
У разі відсутності дошкільної установи
відкриваються групи (консультаційні пункти) на базі навчальних закладів або
інших приміщень. Для дітей з особливими потребами організовується соціально-педагогічний
патронат.
Вручення документів
про отримання дітьми дошкільної освіти не передбачається.
Поряд з цим, згідно
Положення про дошкільний навчальний заклад, для прийому дитини в дитячий садок
батькам необхідно надати: заяву, медичну довідку про стан здоров’я дитини,
довідку дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтво про
народження.
Розв’язання проблем сьогодення можливе лише за умови об’єднання зусиль центральних,
місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування шляхом розроблення та виконання державної
цільової програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року. Адже
поліпшення якості освіти є обов’язковою умовою
для розвитку особистості дошкільника.