Знедолена природою дитина не повинна знати,
що у неї слабкий розум, слабкі сили.
Виховання такої дитини має бути у сто
разів ніжнішим, чуйнішим, дбайливішим
В.О.Сухомлинський
30 – 31 жовтня 2014 року на базі управління освіти, молоді та спорту Острозької райдержадміністрації та відділу освіти виконкому Острозької міської ради відбувся науково-практичний семінар для методистів української мови і літератури районних (міських) методичних кабінетів (центрів) із теми "Підготовка вчителя-словесника до інклюзивного навчання в умовах реалізації Концепції розвитку інклюзивної освіти".
Метою семінару було : підвищити рівень інформованості учасників семінару з питань навчання в умовах інклюзивної освіти; розглянути сучасні підходи до вирішення проблеми створення умов для реалізації процесу соціалізації та соціальної адаптації дітей з особливими потребами в освітньому просторі загальноосвітнього навчального закладу.
На семінарі розглядалися питання сутності та методики впровадження інклюзивного навчання в умовах загальноосвітнього навчального закладу.
У теоретичній частині семінару увага акцентувалася на важливості навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього навчального закладу, специфіці інклюзивної освіти, її законодавчій базі. Сутність інклюзивної освіти, основні її положення, стан і перспективи впровадження висвітлив у своєму виступі методист кабінету суспільно-гуманітарних предметів Рівненського ОІППО Піддубний М.А. Про специфіку та важливість психолого-педагогічного супроводу навчання дітей з особливими потребами в загальноосвітньому навчальному закладі говорила Мельник Ю.В., завідувач кабінету-центру практичної психології і соціальної роботи Рівненського ОІППО. З відхиленнями у психофізичному розвитку дітей та врахуванням їх під час навчально-виховного процесу, а також із станом організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх закладах області ознайомила присутніх Опанасець І.В., методист кабінету інноваційної діяльності та науково-дослідної роботи Рівненського ОІППО.
У практичній частині семінару всі учасники мали змогу ознайомитись з особливостями організації навчально-виховного процесу в інклюзивному класі, де навчається учень з вадами слуху.(Корнійчук Олена Іванівна, заступник директора з навчальної роботи КЗ «Острозька спеціальна ЗОШ І-ІІІ ст.» Рівненської обласної ради).
Данилюк Наталія Володимирівна, заступник директора з навчально-виховної роботи КЗ «Острозька спеціалізована ЗОШ-інтернат №2 І-ІІ ст.» Рівненської обласної ради ознайомила присутніх з формами педагогічного супроводу навчання дітей із затримкою розумового розвитку.
Свій досвід щодо роботи з дитиною, що має вади зору на уроках української мови презентувала Трохимчук Вікторія Миколаївна, вчитель української мови та літератури НВК «Білашівська ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ» Острозького району.
Про специфіку організації навчальної діяльності дитини із затримкою психічного розвитку в інклюзивному класі, де немає асистента вчителя розповіла Зень Ірина Олегівна, вчитель української мови і літератури Рівненської ЗОШ І-ІІІ ст. № 24.
Методист РМК Л.В.Горлова |