Block title
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|
Головна » 2013 » Березень » 1 » Праця, яка подобається, перестає бути працею
08:52 Праця, яка подобається, перестає бути працею |
Кажуть , що вибір професії- це друге народження людини. Від того , наскільки правильно ви оберете свій життєвий шлях, залежить, яке місце у суспільстві ви будете мати.
«Ким ти хочеш бути, коли виростеш?», – Мабуть, це питання входить до п’ятірки найпопулярніших питань, які дорослі люблять задавати дітям. Але подолавши десять років шкільного життя, невблаганно насувається випускний бал, а сакраментальне «Ким бути?» Все сильніше тривожить душу і розум дитини, і його батьків. Ось тоді і виникає питання, як вибрати професію для себе і так, щоб ще не помилитися з вибором.
Що потрібно врахувати при виборі професії?
Загальноосвітня школа готує старшокласників до вибору професії. У цій підготовці важливо все: система загальноосвітніх знань, трудове навчання, моральне, естетичне й фізичне виховання учнів. Проте вибір професії потребує спеціальної системи заходів, спрямованих на підготовку учнів старшого шкільного віку саме до професійного самовизначення: 1) загальне позитивне ставлення до праці на користь суспільства, працьовитість, усвідомлення того, що праця є обов'язком кожної людини; 2) знання певних професій, їх змісту, вимог, перспектив їх розвитку, шляхів здобуття професійної кваліфікації; 3) наявність певних професійних інтересів; 4) правильна самооцінка, знання своїх здібностей.
Учні старших класів потребують розширення, поглиблення та систематизації знань про професії, отриманих в процесі навчальної діяльності. У Плосківській школі протягом навчального року заплановано та проведено: - В 11 класі уроки профорієнтації вчителем технологій Шишлик О.А на теми : «Основи професійного самовизначення», «Сім кроків до зваженого рішення», «Портфоліо в професійній діяльності людини». Саме на цих уроках учні ознайомились з основними функціями професійної діяльності, видами діяльності людини, розширили уявлення про обрану професію, шляхами кар’єрного зростання. - Батьківські збори з батьками учнів 11 класу , класним керівником Мощанецькою Л.М. «Школа і сім'я – грані співробітництва», дали змогу розкрити суть правильного вибору професії та її призначення для держави і особистості, саме головну роль батьків у підготовці дітей до правильного вибору професії їх дітей. - Виховна година у 10 класі «У світі професій» - класним керівником Ткачук С.Г., метою заходу було сформувати й розвивати в учнів позитивну «Я-концепцію», і здатність до реальної оцінки своїх можливостей, самооцінки, до оцінки інших; допомогти учням усвідомити свої здібності, прагнути досягти своєї мети, визначити своє місце в суспільстві, проектувати своє майбутнє; допомагати учням зорієнтуватися в обсязі інформації, підготувати учнів до свідомого вибору професії.
Епіграфами виховної години стали слова:
Якщо ви вдало оберете роботу і вкладете в неї всю свою душу, то щастя саме віднайде вас. К. Ушинський | Праця, яка подобається, перестає бути працею. В. Шекспір |
Наставники здійснювали уміле й тактичне керівництво ходом диспутів та уроків , направляли думки учнів так, щоб вони самі підійшли до правильного висновку. Оскільки у старшокласників часто спостерігалися коливання у виборі професії, пов’язані з недооцінкою себе, невпевненістю в правильності вибору. Протягом навчального року у школі діє тематична книжкова виставка «Вибір професій», яку підготувала бібліотекар Крутій О.І. Виставка допомагає зробити правильний вибір професії, поділена на типи професій , що дає змогу дітям краще зорієнтуватися у світі професій .
У школі працює профорієнтаційний термінал – молодіжний інтернет - портал, доступ до якого здійснюється через спеціальні електронні пристрої. За своєю сутністю термінал є формою та інструментом здійснення професійної орієнтації. Він ознайомлює зі змістом професій, вимогами до працівника. Його структура складається з блоків : «Абетка професій», «Служба зайнятості для тебе», «Де отримати професію», «Де працювати», «Пізнай себе», «Це цікаво». Для батьків передбачена сторінка , яка містить поради щодо правильного вибору професії дитиною. Учителі знайомляться з методичними рекомендаціями щодо організації профорієнтаційної роботи. До вибору майбутньої професії треба підійти дуже серйозно. Обирати професію потрібно свідомо, з урахуванням своїх можливостей та суспільних інтересів. Зробити вірний вибір означає знайти професію , яка подобається, відповідає здібностям, знанням, стану здоров'я та має попит на ринку праці і буде актуальною в майбутньому. Варто уявити тільки, що на роботі людина проводить 2/3 свого свідомого життя.
Плосківська ЗОШ І-ІІІ ст. ЗДВР Марчук Т.М.
|
Переглядів: 1223 |
|
|
|