Четвер, 25.04.2024, 05:53
Вітаю Вас Гість | RSS

Block title
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Мапа

Головна » 2014 » Квітень » 24 » Семінар-практикум педагогів-організаторів у Слобідській ЗОШ
12:05
Семінар-практикум педагогів-організаторів у Слобідській ЗОШ

     8 квітня 2014 р. у Слобідській ЗОШ І-ІІ ст. відбувся районний семінар-практикум педагогів-організаторів під керівництвом методиста управління освіти, молоді та спорту Острозької РДА Світлани Романівни Ягодки, за координування педагога-організатора школи Любові Андріївни Рожко.

     Тема семінару-практикуму – «Інноваційні методи в роботі педагога-організатора» була запрезентована через підтему «Дискримінація в школі: види та шляхи подолання». Такий підхід, вважаємо, дозволив представити палітру інноваційних педагогічних технологій, найбільш ефективних до розв’язання складних питань проблемної теми. Перелічимо найголовніші:

     - групова навчальна діяльність;

     - психолого-педагогічне проектування соціального розвитку особистості учнів;

     - інформаційні технології;

     - проективне навчання;

     - інтерактивні технології;

     - формування творчої особистості;

     - технології театральної педагогіки;

     - ігрові технології;

     - гуманізація педагогічної діяльності.

     Педагоги-організатори шкіл району брали безпосередню участь у реалізації цих методів. Об’єднавшись у групи, самотужки могли відслідковувати шляхи їх втілення, актуальність, можливі труднощі.

     Обрана тема семінару-практикуму – на часі. З’ясувавши види дискримінації, причини їх виникнення у школі, ми зосередилися на пошуку стержня до налагодження міжкультурного діалогу, що назрів, як ніколи досі.

     Ми завважали за належне висвітлити проблему дискримінації в школі у трьох напрямках:

а) за національною належність;

б) за віровизнанням;

в) за соціальним статусом, місцем у соціальній ієрархії.

     Доповіді промовців підкріплювалися практичними вправами, де апробовувалися виголошені ідеї.

     Національна мозаїка Слобідської ЗОШ І-ІІ ст. досить розмаїта: тут вкупі з титульною і кількісно переважаючою українською спільнотою, співживуть азербайджани, татари, росіяни. Відеоролик «Ми – разом» про їхнє співжиття засвідчив – жодних утисків за ознакою національної належності у школі не існує; прийняття «інших» відбувається з цікавістю: найбільший подив викликали нехарактерні тутешнім імена, такі, як от: Діляра, Сабіна. Основна ідея відеоролика – «ми – разом, –  різні, але рівні».

     Такий інноваційним метод, як ситуативне моделювання дозволив відшукати стереотипні уявлення про певні нації та запропонувати шляхи їх «поламання». Найбільш універсальним учасники семінару-практикуму бачили толерантність; рішуче прозвучала думка про недопустимість висновків про людину на основі її належності до якоїсь нації.

     Чимало мовилося про місце учня у школі-соціумі, причини «прийняття-відсторонення»; таких виокремили декілька:

  • психологічна готовність школяра до «викликів» збоку однокласників, інших учнів, вчителів та вміння вчасно й адекватно на них реагувати;

  • творча самопрезентація: представлення себе, своїх найбільш домінуючих позитивних рис;

  • інтелектуальний поступ – рівень засвоєння, відтворення навчального матеріалу, вміння його практично втілити;

  • соціальний статус, передовсім батьків дітей. У найбільш спрощеному вигляді формула виглядатиме так: «багатий – прийняття», «бідний – відсторонення».

     Проблему «навішування ярликів» репрезентували через рольову гру «Не чіпляйте на мене ярликів, будь ласка…»., де педагоги-організатори спробували себе в ролі тих, хто вішає ярлики; тих, на кого їх вішають й тих, хто захоплюється їх універсальністю: спрощено, поверхово, вкрай узагальнено, емоційно насичено. Зробили висновки: «ярлики» – тягар тому, на кого їх почепили; важко, але необхідно їх зривати; пізнавати людину найцікавіше і найефективніше через спілкування і, як наслідок, зможемо робити висновки самостійно.

     Учитель християнської етики і етики Слобідської ЗОШ І-ІІ ст. Юрій Антонович Лукашик, виступив з доповіддю «Одна вулиця – два храми: шляхи подолання віровизнавчих розбіжностей». Основна думка: незнання викликає страх, витворює міфи, породжує забобони. Усунення ірраціональної упередженості можливе через взаємопізнання і, як результат, формування взаємоповаги на основі раціональних суджень.

     На практиці учасники семінару-практикуму стали відписувачами листів (Кейс-метод «Листування»), де у них діти шкільного віку просили поради, як ужитися на одній вулиці представникам різного віровизнання: як найменувати вулицю, як організувати дозвілля, щоб було прийнятне кожному, яка робота могла б їх згуртувати. Відповідь на листи не забарилася: педагоги-організатори зійшлися на тому, що відмінність – не недолік одних і перевага над ними інших; «інакшість» – інструмент взаємообміну і взаємозбагачення.

     Про шляхи формування взаєморозуміння і взаємоповаги розповіла керівник МОКК Слобідської ЗОШ І-ІІ ст., класний керівник 8 класу Валентина Василівна Лєщенко. З-поміж них найдієвішими бачить вправи на виховання терпимості, довіри, співробітництва, подолання страху; свята творчості, поетичні, музичні вітальні, екскурсії на природу. 

     Наостанок педагоги-організатори взялися за розробку проекту «До порозуміння». На їхню думку цього можна досягти будучи толерантним, довіряючи, приймаючи, розуміючи, люблячи один одного, допомагаючи, співпереживаючи, прощаючи…

     Запрошений молодий поет нашого краю і педагог-організатор Юрій Матвійчук, презентував свої вірші зі збірки «О…бій…ми…», що мають стосунок до проблемної теми («Зайвий», «Маска», «Коробки (байдужість)», «Самотність. Он-лайн»), у яких наполегливо звучало застереження – відсторонення особистості заганяє її у глухий кут, безрезультативні пошуки «себе-когось» у глобальній мережі, самоусунення від участі у своєму житті, й заклик до сім’ї, школи цього не допустити або допомогти виплутатись.

     Насамкінець прозвучала музична композиція «Ти і я  - з тобою вдвох» у виконанні педколективу Слобідської ЗОШ І-ІІ ст. (з активним долученням учасників семінару-практикуму) й зірвала оплески зали. Менше з тим, – головний її меседж – «якби жили всі поодинці, то давно уже по краплинці розлетілася б, напевно, вся Земля».

     Отож, прямуємо крізь стереотипи до порозуміння, до міжкультурного діалогу – відкритості й заохоченні до взаємопізнання, взаємозбагачення.

 

педагог-організатор Слобідської ЗОШ І-ІІ ст.

Рожко Л.А.

 

методист РМК

Ягодка С.Р.

 

Переглядів: 698 |
!!! ВАЖЛИВО !!!
















Copyright Yagodka © 2024

За повного чи часткового використання текстів та зображень чи за будь-якого іншого поширення інформації з сайту, гіперпосилання на сайт «Управління освіти, молоді та спорту Острозької райдержадмініністрації» – ostrog.at.ua – є обов'язковим.


Створити безкоштовний сайт на uCoz